Alla inlägg under oktober 2009

Av Sandra Röjdell - 11 oktober 2009 23:37

Kevin väger c:a 3471 gram. *

Kevin är c:a 51.2 cm från hjässa till fot. *

Jag har klarat av 98% av graviditeten.

Jag har 5 dagar till förlossningen.


Hoppas på att verkarna ska börja nu snart, inget fungerar för att få igång den det är bara till att vänta och nu kan jag liksom inte röra mig för ryggskottet.. Men jag kämpar på och längtar efter mig älskling.

Av Sandra Röjdell - 9 oktober 2009 22:26

Dagen började bra, fick kaffe av min älskling och tog det lungt.

satt en stund och bloggade innan jag sen tog på mig dagens outfit (polo och mjukis byxor)

Sen var det på med lite brunkräm och puder så finnarna kunde försvinna lite.

Jag var grymt hungrig och skalade en morot som jag skulle äta på vägen ner till bilen.

Thomas skyndar sig bort för att kasta soperna och jag sätter så klart en liten bit morot i halsen..

Host host host och en gång till säger min man och HOST pang sa det typ i ryggen och FY F A N

Jag stod där börjd som en idiot och viste inte vad jag skulle göra. AAAJJ tårarna sprutade ut från ögonen men jag fortsatte att äta på min morot..Kasta den får Thomas påpeka..och jag kastar bort det sen tar jag mig till närmaste staketet och bara står där blixt stilla och gråtter.

In till Akuten, och där blir jag undersökt (tack min underbara pappa som var där med oss)

Men oj är du gravid säger tanten som kommer in, jaa svarar jag . men när ska bebisen komma? Jo om en vecka svarar jag. Ho ser lite chokad ut GRATTIS :)

Sen kommer en annan läkare in och undersöker mig ordentligt och fastställer att jag har fått ryggskott.

då är klockan drygt tre, vi ska se vad vi kan göra om vi lägger in dig eller vad vi ska göra imoed du är gravid och så..

Men senare kommer en annan tant in med två ipren (oj vad dom hjälper) humm

Sen så skickar dom mig vidare runt halv fem till KK, där får jag ligga fram till tio i sju då dom kommer in och undarar vad jag gör där. Men jag fick citalopram..tjiho vad yr man blir.

Sov gott



Av Sandra Röjdell - 9 oktober 2009 11:36

  

Tre veckor och dom börjar bli stora för henne, hade tänk börja stödmata dom lite så att jag vet att dom får i sig all näring dom behöver, och stakars mamma katt börjar bli så mager att man kan känna stakars ryggraden, så kanske hon lägger på sig lite i vikt om jag hjäpler hennne med matningen. Ska köpa hem en liten kattlåda idag som kattungarna ska börja använda så att dom är rumsrena när dom flyttar.

Stakars små har fått ögninflamation men har nästan fått rätt på det igen, vi ska väll alltid ha otur med sånt jag och min man. Men mest synd är det om de små som inte kan se, eller två av dom som har ögoninflamation i vars ett öga. Men det ska vi lösa försvinner det inte inom ett par dagar så blir det vetrinären*en dyr historia*

Tänkte köpa hem lite barnmats pure för när dom börjar närma sig 4-5 veckor så vill dom börja äta lite själva. Ska ta många bilder när dom grisar omkring i skålen :D GULLIGT

Nä nu kan jag inte sitta här och skriva mer jag ska iväg och laga min bil så att det kan gå igenom besiktningen.

Puss och kram

Av Sandra Röjdell - 9 oktober 2009 11:32

Gör en mormorsfilt till min lillle Kevin, det är så gulligt med de filtarna till bebisar. Jag ska göra alla rutorna vita men sen ska jag sy på en bakrund i turkos eller något sånt :) tor nog han blir glad för den.

Självklart när det är färdig ska jag lägga upp en bild.

Den andra filten jag gjorde blev tyvärr pinsamt sne så den blir det inga bilder på här :D


  

Av Sandra Röjdell - 8 oktober 2009 11:26

Ut i naturen nu när hösten är här, det finns så mycket fint att plocka på sig och ner med det i en skål, några ljus till det så blir det jätte finnt.

Har försökt att ha en massa gröna saker i mitt vardagsrum, gröna kuddar i soffan och gröna gardiner i fönsterna och så klart decorationen på bordet, Jätte mysigt.

  

Av Sandra Röjdell - 8 oktober 2009 11:19

Gäsp måste du ta bilder på mig alltid :D

  

Av Sandra Röjdell - 7 oktober 2009 14:57

 Kevin väger c:a 3349 gram. *

 Kevin är c:a 50.7 cm från hjässa till fot. *

 Jag har klarat av 96% av graviditeten.

 Jag har 9 dagar till förlossningen.


Nä fy f a n 86 kilo, hur kan jag väga så mycket.. jag har en hel del att få bort sen. Tur att min man älskar mig för den jag är. Mormorstrosser och mjukis kläder.

När jag väger under 65 ska jag köpa mig sexiga underkläder och göra min fin men innan dess ser jag ut som jag gör och jag BRYR MIG INTE låtsar vi som iallafall.. he he

Nä jag känner mig rå sexig, gjorde det i början i allafall tills bristningarna låren och den breda lasten kom.

bip bip säger vi nu om jag ska sätta mig ner eller göra något annat när runpan ska ditt först *flirt*

Av Sandra Röjdell - 7 oktober 2009 14:46

  

Har gått hela Limhamn runt, haft massa samandragningar men inga speciella verkar med hoppas på att dom kommer senare. Vill ha ut honom vill se hur söt han är och bara få känna på honom.

Jag har försökt att övertalla honom att det kommer att bli mysigare att vara utanför magen för då kan man ju få pussar men nä han vill inte så klart.. Ska hoppa lite i trappan med trätoller på så trillar väl hela livmodern av humm inte så bra kanske. Mannen min får göra sitt ikväll så kanske han kommer ut har hört att det finns något specielllt i sperman som kan få förlossningsarbetet att börja, eller på ska man stimulera bröstvårterna så ska vist det hjälpa.. men nä vad sjuka saker man ska göra, ricinolja ska vist vara bra men vill man verkligen spy som en kalv och skita som en ja gud vet vad, och sen så ska vist den göra så att man får en enda lång verk.. nä jag har läst på här vet, tack för google..:D

Skura gulvet och putsa fönsterna får jag väl börja med snart så kanske det händer något :)

  



Ovido - Quiz & Flashcards