Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Sandra Röjdell - 20 augusti 2009 23:19

När jag och min man har flyttat så kommer vi att ha fyra rum, så i det ena rummet ska jag göra vid med skrivbord och massor med hyllor och låder så att jag äntligen ska få sortera och göra vid alla scrapbooking verktyg och annat jag har.

Ska bli skönt för just nu känns det som om allt är nerslängt i en låda eller fyra "oj"

Man får liksom ingen ro att dra fram allt och sortera samtidigt som man ska göra en sida men jag har lyckats ändå med att fylla två eller tre album, men jag är inte så vas än men jag lär mig. Ska lägga upp lite bilder från mitt bröllopsalbum som jag har scrapar just för tillfället.

Tycker också mycket om att stämpla kort och hade tänkt lära mig en vis teckning när man färglägger.

Av Sandra Röjdell - 20 augusti 2009 22:13

Har testat alla möjliga men har fasnat lite för

Colossal Volume Mascara av Maybelline.

(betygsätter dom lite då) 

¤-dålig

¤ ¤-bättre

¤ ¤ ¤-ganska bra

¤ ¤ ¤ ¤-bra

¤ ¤ ¤ ¤ ¤- Bäst

De jag också testat är:

Double Extension Beauty Tubes, L’Oréal ¤ ¤ ¤ ¤

Telescopic Explosion mascara av L’Oréal ¤ ¤

Define-a-lash volume mascara av Maybelline ¤ ¤ ¤

Tellescopic mascara av L’Oréal  ¤ ¤

Ultimeyes mascara av Dior ¤ ¤


Nästa mascara jag ska köpa är False Lash Effect av Max Factor

hoppas på ett bra resultat.

Ska berätta senare när jag har köpt den om den var bra eller inte bra:)






Rekomendera gärna någon annan

Av Sandra Röjdell - 20 augusti 2009 14:04

Sitter på min mans jobb nu och väntar på att han ska sluta, och när han har slutat ska vi iväg och skriva papper på byttes lägenhet och förhoppningsviss går allt som det ska och vi flyttar innan Kevin kommer ut.

Hade varit jätte roligt att få göra vid ett eget rum till honom och så kan vi ju bo där mycket längre för den lägenheten har fyra rum och inte två som vi har nu.

Nä tiden kan ju gärna gå lite fortare ibland:) 

Av Sandra Röjdell - 20 augusti 2009 09:51

Var inne och läste lite på nätet och hittade lite roliga tips om ansiktsmasker som man gör själv.

Jag tycker själv att det är mysigt att stå och göra den själv och jag tycker det är kul med rena frukter och inte massa konserveringsmedel.

Det kan ju alltid vara något att testa!


Aprikos avokado banan papaya äpple och persika använder man för torr och åldrad hy.


Ananas citron jordgubbar och päron använer man för fet hy.


Man ska aldrig lägga ansiktmasker för ofta för det kan förstöra hyn istället, så för bästa resultat så högst en gång i veckan.


Mot fet och oren hy ska man använda ananas för den innehåller enzymer som verkar mjukgörande på huden. De löser upp det kreatin som limmar fast döda hudceller. Ananas rengör djupt och har en peeling effekt.


Jordgubbar är en bra ingrediens i ansiktsmasker mot fet hy. C-vitamin och andra syrliga ämnen rengör i porerna. Jordgubbar verkar också något blekande på fräknar och ger huden lyster.


Ansiktsmask med jordgubbar mot fet hy och akne

Mosa sex jordgubbar med tre matskedar äppelvinäger. Låt stå ca en timme för att moset ska hinna suga upp vinägern. Sila sedan bort vinägern. Stärkelse kan blandas i för att ge en fastare konsistens.

Det syrliga i ansiktsmasken löser fett och pormaskar. Jordgubbar innehåller fruktsyror och C-vitamin som rengör djupt.


Lite tips jag hittade:)



Av Sandra Röjdell - 20 augusti 2009 09:31

Jag var inne och tittade lite på nya vagnar till en början, var ju väldigt sugen. Och så sa jag att jag absolute inte skulle ha en blå vagn.

När man står där i affären är alla jätte finna och man blir ju så sugen på att köpa en direkt.. fram till man vet priserna.

En av de jag tittade på gick på 8 000 kroner, nä tänke jag för dom pengarna kan jag köpa så mycket mer som kan behövas och som behövs, man annar inte så mycket små saker och ting som man behöver till sitt barn.

Jag satte igång att leta på Blocket.se istället

tog ett litet tag sen hittade jag vagnen jag ville ha "den var blå" men mycket fin, och så tog jag mamma med mig och så körde vi ut för att titta så att den inte var så sliten.

Hon som sålde vagnen ville ha 2 500kr men jag prutade ner det till 1 800kr, jätte bra!

När vi väl är framme för att titta på vagnen så är den ner pakad i orginal förpackning och allt nu blir man glad för då vet man att det iallafall är en person som har varit rädd om vagnen som ha haft det. Jag köpre den direkt och den blir perfect för mig och min man:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

vilken dag är skönast?
 MÅNDAG
 TISDAG
 ONSDAG
 TORSDAG
 FREDAG
 LÖRDAG
 SÖNDAG

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ett litet jag


Ovido - Quiz & Flashcards